PROCES-VERBAL încheiat în data de 02.05.2017 , ora 19,00 la şedinta ordinara a Consiliului Local Iara
ROMÂNIA
JUDEŢUL CLUJ
CNSILIUL LOCAL IARA
PRIMĂRIA COMUNEI IARA
PROCES-VERBAL
Încheiat astăzi 02.05.2017 , ora 19,00 la şedinta ordinara a Consiliului Local Iara
La şedinţa de astăzi sunt prezenti toti cei 13 consilieri , care compun Consiliul Local al comunei Iara. Sunt întrunite prevederile legale prezenţa majorităţii consilierilor locali în functie , sedinţa fiind legal constituită.
Şedinţa a fost convocată de domnul primar Popa Ioan Dorin pe baza convocării scrise nr. 2253 din data de 27.04.2017 .
În convocare au fost specificate data, ora, locul desfăşurării , precum şi ordinea de zi propusă a se discuta conform prevederilor legale.
La şedinţa de astăzi participă din partea primăriei comunei Iara , domnul primar Popa Ioan Dorin , doamna Drăghiciu Petruta , secretar delegat al comunei Iara, si domnii Claian Viorel si dl Cirebea Marcel fermieri din comuna Iara.
Domnul presedinte de sedinta dl Todor Dariu Eugen dă citire procesului verbal din data de 27.04.2017, care se supune aprobări. Se aprobă fără modificări sau adăugiri.
Se dă citire ordinii de zi propusa
1. Proiect HCL aprobare inchiriere prin licitatie terenuri –pasuni
2. Proiect HCL aprobare caiet de sarcini si lotizare –pasune pentru bovine -ecvine
3. Proiect HCL aprobare caiet de sarcini si lotizare –păşune pentru ovine
4. Proiect HCL Schimbarea viceprimar
5. Proiect HCL Reamplasarea pietei de cereale din comuna Iara
6 . Diverse
Se supune la vot și se adoptă ordinea de zi propusă.
Dl preşedinte de şedinţă propune începerea lucrărilor cu punctul 6 al ordinii de zi Diverse şi este invitat să ia cuvantul Claian Viorel . Dl Claian Viorel prezintă domnilor consilieri faptul ca în anul 2016 Consiliul Local a adoptat o hotarare de consiliu și anume HOT 36/26.04.2016 prin care se aprobă diminuarea suprafeţei din contractul de inchiriere pasune de la 28 ha la 21,47 , prin act aditional. Dl Claian spune că pana în prezent aceasta hotarare nu a fost pusă în aplicare , cu toate ca actul aditional a fost întocmit de dl secretar Onaca Olimpiu Ioan dar nu a fost semnat nici de dl secretar nici de dl primar Popa Ioan Dorin si ca urmare acestei situatii plateste chiria pe teren pe o suprafata pe care nu o utilizeaza. De asemenea dl Claian susţine ca i-a fost refuzata semnarea adeverintei pentru APIA deoarece nu a fost platita chiria pe terenul pășune închiriat de la primarie. Dl primar sustine că situația terenul închiriat de dl Clăian este neclară deoarece vecini terenului respectiv au ocupat abuziv și că exista posibilitate de remediere daca suprafața respectivă este măsurata la fața locului . De asemenea referitor la semnarea adeverintelor Apia dl primar arată că trebuie respectate clauzele din contract cu privire la plata chiriei .
Dl Todor Darius - Fermierii trebuiesc înțeleși în demersurile lor si sa li se elibereze adeverinta pentru obtinerea subventiei APIA.
Dl primar – Consiliul Local trebuia sa hotarasca rezilierea contractelor acelor fermieri care nu au platit chiria pe terenul închiriat de la primarie
Dl Pop Vasile –Dl Claian de ce acceptat închirierea terenului respectiv daca nu a existat suprafata în teren ,este necesar sa se acționeze legal iar în cazul în care daca s-a strecurat o greșela trebuie remediată dar numai în condițiile legii
Dl Todor Darius : Sunt fermieri care au primit în chirie de la primarie terenuri impadurite ca si pasune iar fermieri au avut obligația să curețe terenurile respective pentru a primi subvenții Apia
Dl primar : nu au fost obligati fermierii sa închirieze acele terenuri
Dl Serban Ioan: Au fost perioade cand chiria pe terenul închiriat de la primaria a fost de 50 de lei iar subvenția de la Apia mult mai mare, astfel terenurile au putut fi curatate cu ajutorul acelei subvenții
Se trece la formularea de propunerii pentru rezolvarea situatie terenului închiriat de dl Claian Viorel de la primarie
Dl Muresan Adrian-Formarea unei comisii si impreuna cu un expert autorizat sa se masoare terenul și sa se întocmească un act act adițional cu consultarea unui jurist, conform suprafeței găsite în teren
Dl Serban Ioan:-Trebuie respectata HOT 32/26.04.2016, de diminuare iar daca terenul este intabulat sa se verifice daca există persoane fizice au intrat cu declararea parcelele la APIA pe terenul primariei
Viceprimar – Propune sa se dea diferența de teren în altă parte
Dl Pop Vasile- Respectarea contractului încheiat
Dl. Seban Ioan – Sa se dimineaze suprafața pe baza documentului întăbulării deținute de primării de la 28 ha la 23 ha
Dl Todor Darius –Rezolvarea situația în instanță
Dl Primar – ce se va întampla cu datoria pe care a acumulat-o dl Claian de la încheierea contractului şi pâna în prezent , și cine o va plati ?
Dl Popa Mihai Viorel –Soluția este de trece în actul adiţional suprafața pe care o deține primaria prin intabulare
Dl Primar-Se poate face act aditional dar datat de acum , pe suprafata întabulata de primarie de 23 de ha.
Nu se adopta hotarare cu privire la situatia dlui Claian
În continuare dl primar arata ca în sedința Comisiei de specialitate nr1. Buget finante agricultura , s –a propus prelungirea termenului de plată pentru fermierii restantierii la plata chiriei pentru pasune . În acest sens Dl Popa Mihai Viorel face următoarea propunere : Prelungirea termenului de plată pentru fermierii restanțieri în baza unor angajamente de plată și să platească sumele restante pentru anul 2016 pana la data de 30 iunie 2017 , în caz contrar se va trece la rezilierea contractelor . Se supune la vot această propune si se adoptă HOT. Nr. 54 cu 13 voturi pentru.
Se face propunerea pentru modificarea termenelor de plată pentru contractelor de închiriere aflate în derularea pentru data de 31.decembrie a fiecarui an calendaristic prin acte aditionale. Dl Serban Ioan și Dl Todor Darius nu participă la dezbatere și vot pentru acest proiect de hotarare . Se supune la vot si se adoptă HOT.nr.55 cu 11 voturi pentru .
Este învitat dl Cirebea Marcel sa ia cuvantul si întreabă dacă poate să primească teren pasune în chirie pentru animalele pe care le deține.
Dl Primar- Să intrunească condițiile de participare și se participe la licitație .
În continuare se face propunere de rezilierea contractului de închiriere a dl Todoran Ioan -vanzare animalelor . Se supune la vot si se adoptă și se adoptă HOT nr. 56 cu 11 voturi pentru și doua abțineri :dl Balc Sorin și dl Popa Mihai Viorel .
Punctul 2 si 3 ordinea de zi: Se dă citire proiectului HCL privind aprobarea închierierii prin licitație publică a unor terenuri proprietate publică a comunei Iara în suprafata de 125 ha situate pe raza comunei Iara pentru pășunatul bovinelor și ecvinelor aprobarea caietului de sarcini si anexele aferente licitării pășunatului el şi proiectului HCL privind aprobarea închierierii prin licitație publică a unor terenuri proprietate publică a comunei Iara în suprafata de 22,30 ha situate pe raza comunei Iara pentru pășunatul ovinelor și caprinelor aprobareacaietului de sarcini si anexele aferente licitării pășunatului
În continuare se discuta aprobarea caietului de sarcini atat pentru licitate pt. bovine si ecvine cat si pentru ovine si caprine
Durata de închiriere a pasunatului :7 ani
Prețul minim de pornire 400 lei/ha
Plata chiriei pana 31.12.2017(an curent) cu 15 zile de penalitati
Taxa de participarea la licitatie- 250 lei
Garantia de participarea la licitatie- 500 lei
Caiet de sarcini 50 lei
Se restituie garanţia pentru toti ofertanti la cerere.
Preţul de pornire la liciatie este de 400 lei. Pasul de strigare va fi de 50 de lei.
Ofertantii interesaţi vor depune documentele de licitatie pana la data 08.05.2017 ora 15.00. Actele de licitaţie sunt:
1cerere de participare la licitaţie (modelul de cerere face parte integranta din caietul de sarcini).
2.copie după actul de identitate sau, dupa caz, pentru persoane juridice: certificat de identificare fiscala, statut sau act constitutiv in care sa fie detaliata componenta actuala a formelor de conducere ale persoanei juridice.
3.copii de pe documentele din care rezultă înregistrarea în Registrul Naţional al Exploataţiilor;
4.adeverinta eliberata de catre medicul sanitar veterinar din care sa rezulte numarul de ovine/caprine detinut in proprietate si elementele de identificare a fiecarui animal care va pasuna pe lotul solicitat spre inchiriere ( dupa caz, copii de pe paşapoarte sau numărul de crotaliu al fiecărui animal deţinut în proprietate);
5.adeverinţă de la Registrul Agricol din care să reiasă numărul de animale deţinut,
6.declaratie pe propria răspundere de asigurare a unei incărcături optime pentru suprafaţa solicitată, de bovine şi ecvine - 1 UVM/ha ( UVM reprezinta incarcatura sau numarul de animale ce revin la un hectar de pasune)si 5, 5 cap/ha pentru ovine si caprine
7.declaratie pe proprie raspundere de continuare a angajamentelor de agromediu in situatia in care se doreste participarea la licitatie pe loturi pentru care exista angajamente de agromediu in derulare;
8.certificat fiscal care sa ateste lipsa datoriilor fata de bugetul local al Comunei Iara;
9.pentru persoanele juridice (persoane fizice autorizate, asociatii , etc.) : adeverinta eliberata de Administratia Finantelor Publice Turda care sa ateste lipsa datoriilor catre bugetul de stat.
10.xerocopie după chitanţele care atestă plata taxei de participare la licitaţie, a garanţiei şi a cumpărării caietului de sarcini;
Componenta comisiei de licitatie : Todor Ioan Macavei ioan, Costea Emilia , Popa Mihai – membrii , Draghii Petruta –secretar delegat
Redactarea contractului dupa finalizare a licitatiei: incepand cu 15.05.2017pana in data de 16.05.2017 ora 16.00 .
Calendarul proceduri:
1. Republicare si afisare anunt publicitar - 03.05.2017
2. Punerea la dispozitia persoanelor interesate a documentatiei de participare la licitatie - incepand cu data de 04.05.2017 pana cel tarziu in data de 05.05.2017 ora 16:00
3. Termen limita pentru inregistrarea dosarelor si depunerea documentatiilor de participare la licitatie - 08.05.2017 orele 15:00
4. Verificarea si analizarea documentelor de participare ale ofertantilor 09.05.2017
5. Afisarea ofertantilor calificati 10.05.2017
6. Desfasurarea licitatiei 14.05.2017 orele 14:00 pt. bovine si ecvine
Desfasurarea licitatiei 14.05.2017 orele 12:00 pt. ovine si caprine
7. Afisarea la sediul institutiei a rezultatului licitatiei 14.05.2017 orele 15,00
7. Incheierea contractelor de inchiriere 15.05.2017 incepand cu orele 09:00 pana in 16.05.2017 orele 16:00.
Lotizarea pt. ovine si caprine 1 singur lot în suprafata de 22,30 ha- Fantana Satului Vartatau
Lotizare pt. bovine si caprine : 1 lot –Agriş de 60 ha , iar suprafata de 65 de ha de la Fantana Satului – Bodiu se împarte astfel: 3 loturi de 10 ha , 1 lot de 8 ha, 3 loturi de 5 ha, 1 lot 4 ha, 1 lot 3 ha , 5 loturi de 1 ha .
Se menţioneza ca dl Balc Sorin a parasit sedinta consiliului local
Se supune la vot si se adopta cu 12 voturi pentru HOT. Nr.57 privind aprobarea închierierii prin licitație publică a unor terenuri proprietate publică a comunei Iara în suprafata de 125 ha situate pe raza comunei Iara pentru pășunatul bovinelor și ecvinelor aprobarea caietului de sarcini si anexele aferente licitării pășunatului şi HOT. nr.58 privind aprobarea închierierii prin licitație publică a unor terenuri proprietate publică a comunei Iara în suprafata de 22,30 ha situate pe raza comunei Iara pentru pășunatul ovinelor și caprinelor aprobarea caietului de sarcini si anexele aferente licitării pășunatului.
În continuare se trece la punctul 4 al ordinii de zi: Proiect HCL schimbare viceprimar .Se propune votarea acestui proiect de hotarare prin vot deschis. Se supune propunerea şi se aproba votul deschis cu 7 voturi pentru si 5 impotriva .
Dl Mureşan Adrian :câte plangeri cu privire la activitatea viceprimarului s-au inregistrat la primarie ?
Viceprimar : Nu sunt reclamaţii scrise dar câteva solicitari din partea unor cetatenii
Dl Todor Darius- Viceprimarul a ameninţat cetăţeni ai comunei.
Viceprimar- Nu am ameninţat pe nimeni niciodata.
Dl Pop Vasile susţine că proiectul de hotarare pentru schimbarea viceprimarului nu este însoţit de expunere de motive ,este facut fara temei, fara responsabilitate și fara argumente. De asemenea mai susţine că sunt consilieri locali care pana in prezent nu au avut nicio idee de proiect si nu au scos nici un cuvant în sedintele consiliului local iar pe viitor ar fi necesara mai multa maturitate din partea grupului PSD
Dl Todor Darius: Nu vom susţine niciodata un proiect de hotarare care deserveasca interese personale , pana in prezent nu a fost cazul.
Dl Popa Mihai : Nu cred ca se poate plange cineva de reaua credinta a consilierilor PSD , deoarece întotdeuna am votat proiectele care au vizat comunitatea .
Se supune la vot proiectul de hotarare pentru schimbarea viceprimarului : 2 voturi pentru – Todor Darius si Baciu Alin, 7 voturi impotriva şi 3 abţineri – Costea Emilia , Bica Vasile şi Popa Mihai . Nu se adopta hotarare.
Punctul 5 de pe ordinea de zi: Reamplasarea pietei de cereale din comuna Iara Se propune reamplasarea pietei de cereale în zona targului de animale din cauza faptului că majoritatea comercianţilor îsi amplasează marfurile pe carosabil , astfel se degajează circulatia în zona pietei agroalimentare . Pentru majoritatea cetatenilor reamplasarea pietei de cereale în zona targului de animale este la o distanta prea mare de centrul comunei.
Se poate încerca mutarea pieţei de cereale pentru o zi de targ (marti). În urma discuțiilor pe marginea acestui proiect nu se adopta hotarare .
Cu acordul domnilor consilieri presedintele de sedinta declara închise lucrarile sedintei de astazi. Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces verbal.
Presedinte de sedinta Secretar,
TODOR DARIUS ONACA OLIMPIU IOAN